Franco Moschino ( 1950.február 27- 1994.szeptember 18) , egy
olasz divattervező, aki szellemes, színes, élénk és provokatív tervezéséről ismert, a divatszakmában sokan ellenezték, sőt
gúnyolták azt, amit alkotott.
A Moschino mindig is a karizma, a képzelet és a csintalanság szinonimája volt
olyan pop ikonként, amely a legtöbb inspirációt közvetlenül a popkultúrából
merítette.
Franco Moschino karrierje 1971-ben indult tervezőként, miközben a művészeti akadémiára járt. 1983-ban megalapította saját divatházát, és azóta a „MOSCHINO” márkanév alatt egy egész világot értünk: a szlogenjeit, a szimbólumait, az árral szemben úszást, de legfőképp az állandóan változó eleganciát és trendi megjelenést.
A ruhákra nyomtatott szavak és kifejezések, illetve jelek: "ÁLLÍTSD LE A
DIVATIPART", "KÉSZEN ÁLLSZ – HOVÁ?"" LE A HÁBORÚVAL!", "VISSZA A SZÍNPADRA?":
provokatív kérdések és a közös gondolkodás kifejezései, mint pl. a háború
gyűlölete és az állatok szeretete.
Fall Winter 1988/89 |
Moschino világának – akárcsak a festőknek – a színek jelentik a sarokkövet: a
minimalizmustól örökölt fekete-fehér sakktáblától kezdve a popkultúra
élénksárga, vörös, fehér és fekete színeiig.
1989-ben nyitotta meg első butikját a milánói Via Sant’ Andrea-n. Manapság az üzlet kirakata – Moschino áruinak színpada – az egyik legtöbbet csodált a városban. Az eklektikus stylist arra használja a kirakatot, hogy üzeneteket, humort és véleményeket közöljön. A kirakat egy üres tér, akárcsak egy festetlen vászon, amelyet Moschino kreativitása időről-időre arra használ, hogy kiállítsa fantáziadús installációit.
1989-ben nyitotta meg első butikját a milánói Via Sant’ Andrea-n. Manapság az üzlet kirakata – Moschino áruinak színpada – az egyik legtöbbet csodált a városban. Az eklektikus stylist arra használja a kirakatot, hogy üzeneteket, humort és véleményeket közöljön. A kirakat egy üres tér, akárcsak egy festetlen vászon, amelyet Moschino kreativitása időről-időre arra használ, hogy kiállítsa fantáziadús installációit.
Párizs, London, Tokió és Hong Kong csak néhány azon nagyvárosok közül, ahol
elegáns Moschino butikok várják a vásárlókat.
A ludak, tehenek, katicabogarak és a tündérmesék állatai teszik jól
megkülönböztethetővé ezt a márkát, amelyek a létezés és a gondolkodásmód igaz
és helyes kifejező eszközei.Cheap and Chic, Fall Winter 2013 |
Cheap and Chic, Pre Fall 2013 |
Cheap and Chic, SS/ 2014 |
Cheap and Chic, SS/ 2014 |
Cheao and Chic, Fall Winter 2014 |
Fall Winter 2014, Ready-to-wear |
SS/ 2015, Fashion Show Video !!! |
Egyéb érdekesség
ToY
Capsule Collection, SS/ 2015 Parfum Campaign |
Coca Cola Light |
Parfum Campaign
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése