2014. december 14., vasárnap

31. Franco Moschino

Franco Moschino ( 1950.február 27- 1994.szeptember 18) , egy olasz divattervező, aki szellemes, színes, élénk és provokatív tervezéséről  ismert, a divatszakmában sokan ellenezték, sőt gúnyolták azt, amit alkotott.
A Moschino mindig is a karizma, a képzelet és a csintalanság szinonimája volt olyan pop ikonként, amely a legtöbb inspirációt közvetlenül a popkultúrából merítette.


Franco Moschino karrierje 1971-ben indult tervezőként, miközben a művészeti akadémiára járt.  1983-ban megalapította saját divatházát, és azóta a „MOSCHINO” márkanév alatt egy egész világot értünk: a szlogenjeit, a szimbólumait, az árral szemben úszást, de legfőképp az állandóan változó eleganciát és trendi megjelenést.
Filozófiája a Káoszra épül, mivel minden a káosszal kezdődik és végződik, olyan káosszal, amelyet mindig felkiáltóje követ, és olyan zűrzavarral, amely időnként kérdőjelben megtestesülő kételyeket és bizonytalanságot ébreszt. Moschino filozófiája csupa szimbólumból és szlogenből áll: szívek, a béke jelei és a kihagyhatatlan központozás.
A ruhákra nyomtatott szavak és kifejezések, illetve jelek: "ÁLLÍTSD LE A DIVATIPART", "KÉSZEN ÁLLSZ – HOVÁ?"" LE A HÁBORÚVAL!", "VISSZA A SZÍNPADRA?": provokatív kérdések és a közös gondolkodás kifejezései, mint pl. a háború gyűlölete és az állatok szeretete.

Fall Winter 1988/89
Moschino világának – akárcsak a festőknek – a színek jelentik a sarokkövet: a minimalizmustól örökölt fekete-fehér sakktáblától kezdve a popkultúra élénksárga, vörös, fehér és fekete színeiig.
1989-ben nyitotta meg első butikját a milánói Via Sant’ Andrea-n. Manapság az üzlet kirakata – Moschino áruinak színpada – az egyik legtöbbet csodált a városban. Az eklektikus stylist arra használja a kirakatot, hogy üzeneteket, humort és véleményeket közöljön. A kirakat egy üres tér, akárcsak egy festetlen vászon, amelyet Moschino kreativitása időről-időre arra használ, hogy kiállítsa fantáziadús installációit.

Párizs, London, Tokió és Hong Kong csak néhány azon nagyvárosok közül, ahol elegáns Moschino butikok várják a vásárlókat. 
A ludak, tehenek, katicabogarak és a tündérmesék állatai teszik jól megkülönböztethetővé ezt a márkát, amelyek a létezés és a gondolkodásmód igaz és helyes kifejező eszközei.




Cheap and Chic, Fall Winter 2013


Cheap and Chic, Pre Fall  2013
























Cheap and Chic, SS/ 2014
Cheap and Chic, SS/ 2014




























Cheao and Chic, Fall Winter 2014


Fall Winter 2014, Ready-to-wear






SS/ 2015, Fashion Show Video !!!




Egyéb érdekesség


                                                                               ToY



Capsule Collection, SS/ 2015






                                                                              
                                                                                                          Parfum Campaign



Coca Cola Light



                                                    Parfum Campaign







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése